Keliams „našlaičiams“ būtina speciali įstatymo pataisa!

nelabai duobetasąą Copy

Lietuvoje nuolat vyksta kelių remonto darbai, kasmet tiesiami nauji keliai. Tam skiriama didelė valstybės biudžeto dalis. 2016 metais susisiekimo valstybinės ir vietinės reikšmės keliais užtikrinimui skirta net 603 086 tūkst. eurų. Vis dėl to, tenka pripažinti, kad nepaisant didelio finansavimo, kelių problemos ir toliau išlieka vienomis opiausiu valstybėje.

Lietuvos keliai atsižvelgiant į transporto priemonių eismo pralaidumą, socialinę ir ekonominę jų reikšmę, skirstomi į valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės kelius. Valstybinės reikšmės keliais vyksta tarptautinis, tranzitinis, turistinis ir vietinis intensyvus transporto priemonių eismas. Valstybei priklauso visi magistraliniai, krašto ir rajoniniai keliai. Tuo tarpu savivaldybėms priklausantys vietinės reikšmės keliai, naudojami vietiniam susisiekimui skirstomi į viešuosius ir vidaus kelius. 2016 metų biudžete vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti numatyta 113 114 tūkst. eurų. Nors suma ir nėra maža, fizinių asmenų naudojamais vidaus keliais gyventojai iki šiol turi rūpintis patys.

Vieną didžiausių vidaus keliais besinaudojančių asmenų grupę sudaro sodų bendrijų gyventojai. Šiandien situacija sodų bendrijose smarkiai pasikeitė. Netoli miesto esančios sodų bendrijos tapo patrauklia gyvenamąja vieta naujakuriams. Gyvenimas soduose verda ištisus metus. Anksčiau tik šiltuoju metų laiku kolektyviniuose soduose poilsiaujančius sodininkus jungiančios bendrijos, šiandien atstovauja ir sodų gyventojų interesus. Septyniose žiedinėse savivaldybėse yra didžiausia sodininkų bendrijų koncentracija. Šiuo metu Lietuvoje yra įsikūrę beveik 2 tūkstančiai sodų bendrijų. Net 45 jų yra žiedinėjė Panevėžio rajono savivaldybėje, čia 800 žmonių deklaravę nuolatinę gyvenamąją vietą. Net 800 žmonių Panevėžio rajono kolektyvinių sodų keliais važinėja kone kiekvieną dieną. Ir vis dėl to, prasti sodų keliai yra didžiulis galvos skausmas gyventojams ir savivaldybėms visoje Lietuvoje.

Kolektyvinių sodų bendrijų biudžetą sudaro tik fizinių asmenų, turinčių soduose nuosavybę lėšos. Bendrijos nėra pajėgios pačios rūpintis keliais. O savivaldybės to daryti taip pat neprivalo. Iki 2013 sausio 1 d. sodininkų kelių klausimu nebuvo atlikta jokių veiksmų. Sodininkų bendrijų bendrojo naudojimo žemėje esančiais vidaus keliais rūpinosi patys sodininkai.  Nuo 2013 sausio 1 d. įsigaliojus naujai sodininkų bendrijų įstatymo pataisai,savivaldybėms numatyta pareigą perimti, valdyti ir tvarkyti sodininkų bendrijų vidaus kelius. Vėliau sodų bendro naudojimo žemėje esančių vidaus kelių perdavimo programa perduotarengti Aplinkos ministerijai. Programa buvo parengta ir jau perduota vertinti. Ir nors jau ir atrodė, kad sodininkų vidaus kelių problema pagaliau iš tiesų bus pradėta spręsti, 2015 m. kelių perdavimo procesas sustojo. Procedūra pradėta kone iš naujo. Sodininkai ir toliau lieka nežinioje. Nėra kam pasirūpinti keliais „našlaičiais“.

Problema aktuali dideliam skaičiui Lietuvos gyventojų, todėl pagaliau turi būti rimtai pradėta spręsti. Net viena iš keturių Lietuvos šeimų vasaras leidžia arba nuolat gyvena kolektyviniuose soduose. Reikalinga pataisa, kurioje būtų numatoma konkreti tvarka, kaip  skirstomi pinigai sodų bendrijų keliams. Nuo 2017 metų Valstybės biudžete turi atsirasti lėšų vidaus keliams. Tam, kad kiekviena savivaldybė gautų bent po 100 tūkst. eurų užtektų skirti1 procentą susisiekimo valstybinės ir vietinės reikšmės keliais užtikrinimui skiriamo finansavimo. Tik dirbdami kartu, atstovai Seime su vietos valdžios ir sodų bendrijų atstovais galime pasiekti šį tikslą. Aš, būdamas Seimo nariu, esu pasiruošęs aktyviai prisidėti prie šių pokyčių rengimo.

2013 Veiklos ataskaita

2014 Veiklos ataskaita

2014 VEIKLOS ataskaita

2015 Veiklos ataskaita

2015ataskaita

 

 

 

Už Panevėžio kraštą!

 

 

Už tai, kas svarbiausia!